Електровелосипеди набувають популярності в Україні завдяки екологічності, зручності та універсальності цього виду транспорту. До нас на огляд потрапила новинка 2E EB16, яка вирізняється легкою конструкцією, чудовою динамікою розгону та надійною рамою, що складається. У цьому матеріалі ділимося власними враженнями й досвідом використання.
Відеоогляд
Пакування та комплектація
2E EB16 постачається у великій картонній коробці, у якій він знаходиться у напіврозібраному вигляді. В комплекті передбачено мультитул, за допомогою якого велосипед можна швидко зібрати. Якщо під час цього процесу виникнуть питання, допоможе інструкція.
Насправді зібрати велосипед виявилося напрочуд просто. Достатньо приєднати переднє колесо, сидіння, багажник, бризковики та світлові елементи. Здебільшого елементи кріплення — шестигранні болти, а сам процес збірки не потребує жодних спеціальних навичок.
Матеріали і ергономіка
2E EB16 побудований на 20-дюймових колесах та має два амортизатори. Відтак модель можна комфортно використовувати як в умовах асфальтованої дороги, так і легкого бездоріжжя. Амортизація регулюється механічно — її можна встановити в активному режимі для бездоріжжя або в режимі Lock для асфальтованої дороги.
На обох колесах встановлені дискові гальма. Вони чудово реагують і з коробки не вимагають жодного додаткового налаштування — сів і поїхав.
Виробник використовує збільшені шини формату «фетбайк», що також натякає на можливість використання велосипеда в умовах ґрунтових доріг або бездоріжжя. Такі шини створюють додаткову амортизацію.
Особливість конструкції — трансформована рама. Велосипед можна легко скласти і поставити в багажник автомобіля. Це відкриває кілька можливих сценаріїв використання. Наприклад, ви живете за містом і добираєтеся до офісу на автівці. Щоб не стояти в заторах, залишаєте авто на зручній парковці та продовжуєте шлях на велосипеді.
Або навпаки — виїжджаєте в мальовничий заміський парк, залишаєте машину і катаєтеся на велосипеді, насолоджуючись свіжим повітрям. У складеному вигляді такий велосипед цілком можна перевозити навіть громадським транспортом.
Висота сидіння регулюється в широкому діапазоні, що робить велосипед універсальним в плані зросту користувача. Він буде зручним як для підлітків, так і для дорослих. Максимальне навантаження — 150 кг. Враховуючи наявність багажника, можна перевозити навіть досить важкий вантаж.
Варто відзначити чудову динаміку розгону. Велосипед неважкий, рама алюмінієва, і це позитивно позначається на маневреності новинки. Водночас конструкція міцна — це добре відчувається як при візуальному, так і тактильному знайомстві з велосипедом. Усі елементи каркасу міцно зварені, а знімні компоненти надійно закріплені болтами.
Управління та електроніка
2E EB16 оснащений 7-ступеневим механічним перемикачем передач від Shimano. Цей бренд зарекомендував себе як своєрідний стандарт якості серед велосипедистів.
Кермо надійне та зручне — жодного натяку на люфт у деталях під час тестування ми не помітили. Керованість моделі на достойному рівні.
Велосипед оснащено бортовим комп’ютером. Для старту необхідно натиснути кнопку, при цьому має бути вставлений ключ. Слот для ключа розташований знизу і за сумісництвом даний механізм блокує акумулятор. Батарея в моделі знімна, але вийняти її без ключа не вдасться — це захист на випадок, коли ви залишаєте велосипед пристебнутим на парковці.
Ємність акумулятора — 15 А·год, потужність електродвигуна — 500 Вт. За твердженням виробника, повного заряду вистачить приблизно на 45 км подорожі. Максимальна швидкість моделі сягає 45 км/год.
Кольоровий екран відображає рівень заряду, поточну швидкість, режим потужності електродвигуна, пройдену відстань за останню поїздку, середню та максимальну швидкість. Кнопки «+» та «–» дозволяють регулювати потужність електромотора — передбачено п’ять режимів.
З освітлювальних приладів є передній ліхтар. Його потужності цілком достатньо, щоб чітко бачити дорогу в темний час доби, а також щоб сам велосипед був помітний у темряві. Також передбачені червоний габарит і стоп-сигнал на задній частині велосипеда.
Проводка прокладена зручно та ергономічно — нічого не теліпається і не заважає під час поїздки.
Враження від використання
Основна перевага електровелосипедів перед електроскутерами та самокатами полягає в гібридній складовій пересування. Користувач задає прискорення звичним обертанням педалей, після чого в процес включається електродвигун, беручи основне навантаження на себе. Тобто модель 2E EB16 у випадку розрядки акумулятора залишається самодостатнім велосипедом, на якому ви завжди комфортно доїдете до пункту призначення самотужки. Зі скутерами або самокатами в такій ситуації буде значно важче.
Водночас ви можете гнучко регулювати участь електродвигуна за допомогою блоку управління на лівій частині керма. Можна відключити двигун і пересуватися власними силами або обрати один із режимів потужності. Якщо хочеться максимально швидко дістатися місця — обираємо максимальний режим. Якщо прагнете зберегти заряд батареї і потренувати м’язи ніг — початковий режим.
Завдяки системі амортизації 2E EB16 комфортно долає невеликі нерівності на асфальтованій дорозі та впевнено пересувається лісовими стежками й ґрунтовкою. Але слід пам’ятати, що це не позашляховик у класичному розумінні терміну, а просто «сітібайк» із покращеними позашляховими якостями. Якщо не «вбивати» підвіску на великих вибоїнах, не їздити по болоту і не вимагати від нього зайвого, ви точно не залишитеся розчаровані.
Загалом пересуватися на 2E EB16 було дуже приємно як у справах — на пошту чи в магазин, так і під час прогулянок лісопарковою зоною. Єдине питання, яке доведеться вирішити, — це зберігання. Якщо у вашому будинку є окреме приміщення для велосипедів і дитячих візків, вам пощастило. Адже щодня складати велосипед і піднімати його ліфтом на потрібний поверх — не найкраща ідея. За мірками електровелосипедів модель відносно легка, але при постійному транспортуванні вага дається взнаки, особливо якщо ви дівчина.
Якщо ж ви проживаєте в приватному будинку, для такого велосипеда знайдеться місце в гаражі, під навісом або в господарському приміщенні. Корисною є можливість зняти акумулятор, наприклад, для зберігання в теплому приміщенні взимку, тоді як сам велосипед може зимувати в неопалюваному гаражі.
Характеристики 2E EB16
- Діаметр коліс: 20 дюймів
- Перемикач передач: Shimano, 7 передач
- Електродвигун: 500 Вт
- Акумулятор: 15 А·год (500 циклів)
- Макс. швидкість: до 45 км/год
- Макс. вантажопідйомність: 150 кг
- Теоретична дальність ходу на одному заряді: 45 км
- Макс. кут підйому: 30°
- Габарити: 177 x 60 x 26 см
- Габарити (у складеному стані): 104 х 80 х 61 см
- Рекомендована ціна: 45 999 грн
- Де купити: www.moyo.ua
- Сайт виробника: www.2e.ua
Підсумки
2E EB16 — це універсальний електровелосипед для міста з покращеними прохідними якостями. Міцна підвіска, 20-дюймові колеса і система амортизації роблять пересування максимально комфортним. Він ніби створювався спеціально для наших доріг.
Компактність і складана конструкція дозволяють перевозити 2E EB16 у багажнику авто або в громадському транспорті, а також зменшують вимоги до площі зберігання. А достойна автономність, маневреність і швидкість цілком дозволяють покластися на такий велосипед навіть під час серйозних туристичних маршрутів.
Модель можна сміливо рекомендувати тим, хто шукає надійний електровелосипед як для щоденного пересування містом, так і для активного відпочинку на природі.